Postanowienia niniejszego regulaminu obowiązują pomiędzy Zleceniodawcą – Klientem,
a Zleceniobiorcą – Serwisem iBroken, w zakresie świadczonych usług serwisowych sprzętu
elektronicznego.
Składając zlecenie na obsługę serwisową (osobiście w siedzibie serwisu lub drogą
elektroniczną za pomocą formularza zgłoszeniowego) Zleceniodawca potwierdza, że
zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść.
Regulamin jest dostępny w siedzibie Serwisu oraz na stronie internetowej www.ibroken.pl.
Potwierdzeniem zawarcia umowy o świadczenie usług serwisowych jest wystawienie przez
Serwis iBroken pisemnego pokwitowania przyjęcia sprzętu do naprawy i przekazanie go
Klientowi (dla urządzeń dostarczonych przez Klienta do siedziby Serwisu) lub przesłanie kopii
potwierdzenia drogą elektroniczną (w przypadku rejestracji zleceń online).
W przypadku przekazania urządzenia do naprawy usługą door-to-door niezbędne jest
wcześniejsze zgłoszenie zlecenia drogą elektroniczną poprzez wypełnienie Formularza
zgłoszenia naprawy serwisowej oraz dołączenie wydrukowanego i podpisanego Formularza
do tego urządzenia.
Serwis iBroken zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, by przekazany sprzęt był
przechowywany w odpowiedni sposób.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do wykonywania usługi w sposób rzetelny z zachowaniem
należytej staranności, w odniesieniu do potrzeb oraz informacji przekazanych przez
Zleceniodawcę.
Zleceniobiorca ma prawo wykonywać usługi we własnym zakresie lub powierzyć ich
wykonanie podmiotowi zewnętrznemu. W tym wypadku nie jest wymagana zgoda
Zleceniodawcy.
Serwis iBroken nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na nośnikach w
sprzęcie przyjętym do naprawy. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za legalność
zainstalowanego przez Klienta oprogramowania (licencje) w pamięci urządzenia. Akcesoria
nie są przyjmowane do serwisu podczas zlecenia naprawy, Serwis iBroken nie ponosi za
nie odpowiedzialności.
Zleceniodawca dostarczając sprzęt do Serwisu iBroken, a w szczególności przesyłając go
za pośrednictwem firmy transportowej, zobowiązany jest zapewnić mu odpowiednie
opakowanie aby zminimalizować ryzyko szkód transportowych. Za ewentualne uszkodzenia
transportowe powstałe na skutek niewłaściwego zapakowania produktu, Serwis iBroken
nie ponosi odpowiedzialności.
Przekazując sprzęt Zleceniobiorcy, Zleceniodawca oświadcza, że dane oraz programy
zainstalowane oraz przechowywane na twardym dysku, są jego własnością lub posiada on
do nich stosowne prawa.
Zleceniodawca w przypadku gdy sprzęt jest wysyłany do serwisu iBroken za
pośrednictwem firmy kurierskiej na koszt serwisu, w formularzu zgłoszeniowym powinien
zadeklarować wartość przesyłki. W przypadku braku deklaracji wartości sprzętu
w formularzu zgłoszeniowym, górna granica odpowiedzialności firmy kurierskiej za
ewentualną szkodę transportową jest ograniczona do kwoty 500 zł. W takim wypadku Serwis
iBroken nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne straty wynikające z zaniżonej kwoty
uzyskanego odszkodowania.
Serwis iBroken świadczy odpłatne usługi pogwarancyjne w zakresie naprawy urządzeń
nieobjętych gwarancją producenta.
Serwis iBroken ma prawo odmówić przyjęcia sprzętu do naprawy pogwarancyjnej bez
podawania przyczyn.
W przypadku urządzeń typu: iPhone, iPad, iPod – należy odblokować funkcję „Znajdź mój
iPhone”, przyspieszy to pracę Serwisu.
Po otrzymaniu sprzętu Serwis iBroken w terminie do około 7 dni roboczych dokonuje
wstępnej diagnozy obejmującej sprawdzenie stanu sprzętu, przetestowanie urządzenia,
oszacowanie uszkodzeń, wycenę części zamiennych oraz kosztów naprawy. Kosztorys
zostaje przedstawiony Klientowi do akceptacji w uzgodnionej formie (telefonicznej, sms,
e-mail, list). Klientowi przysługuje 7 dni roboczych na udzielenie odpowiedzi dot. zgody na
naprawę. Nie udzielenie odpowiedzi uważane jest jako brak zgody Zleceniodawcy na
naprawę sprzętu.
Diagnoza sprzętu jest usługą bezpłatną w przypadku zlecenia naprawy Serwisowi iBroken.
W przypadku rezygnacji przez Zleceniodawcę z naprawy sprzętu, po przyjęciu zlecenia przez Serwis, koszt wykonania diagnozy dla iPhone, iMac, MacBook, iPad, Apple watch wynosi od 100zł do 200zł (w zależności od wymaganej ingerencji do ustalenia kosztów naprawy urządzenia). Koszt Zdiagnozowania zalanego sprzętu iPhone, iMac, MacBook, iPad, Apple Watch wynosi od 200zł do 300zł (w zależności od wymaganej ingerencji do ustalenia kosztów naprawy urządzenia).Serwis iBroken przystępuje do naprawy niezwłocznie po uzyskaniu od Klienta akceptacji
podanych kosztów naprawy.
Serwis iBroken dołoży wszelkich starań, aby usługi były wykonywane bez zbędnej zwłoki.
Czas dokonania naprawy przekazanego sprzętu może wynosić od około 1 do 14 dni
roboczych, czas ten może ulec wydłużeniu w przypadku tymczasowego braku części
zamiennych w magazynie, dużego stopnia skomplikowania naprawy lub dużej ilości zleceń.
Serwis iBroken nie wydaje uszkodzonych bądź wymienionych podzespołów ze względu na
zasady dostawców części zamiennych oraz politykę ekologiczną firmy.
Usługa serwisowa związana z czyszczeniem i osuszaniem zalanego sprzętu jest płatna bez
względu na wynik przeprowadzonych przez Serwis iBroken procedur.
Serwis iBroken nie odpowiada za wady bądź uszkodzenia zatajone lub nieprzedstawione
przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym. Serwis nie bierze odpowiedzialności za
następstwa niepoinformowania przez Zleceniodawcę o aktywnej blokadzie simlock oraz
wykonanym obejściu metodą programową.
Serwis iBroken zastrzega sobie prawo zwrotu Zleceniodawcy sprzętu nie naprawionego
w stanie odbiegającym od stanu, w którym został on przyjęty. Przyczyną mogą być ukryte
uszkodzenia niemożliwe do wykrycia przed rozpoczęciem naprawy, najczęściej będące
skutkiem korozji lub przepięcia.
W przypadku gdy w trakcie wykonywania usługi okaże się, że naprawa wymaga
dodatkowych czynności lub wymiany dalszych części zamiennych nie uwzględnionych
w kosztorysie, Serwis iBroken poinformuje o tym fakcie Klienta. W takim wypadku Klientowi
przysługuje prawo do rezygnacji z naprawy ale obliguje Klienta do pokrycia kosztów
wykonanej przez Serwis diagnozy zgodnie z cennikiem usług. Również w przypadku
rezygnacji z wcześniej zaakceptowanej naprawy, Klient jest zobowiązany do pokrycia
kosztów przeprowadzonej przez Serwis diagnozy oraz pokrycia kosztów związanych z wysyłką części sprowadzonych na poczet naprawy.
Formularz przyjęcia serwisowego stanowi protokół przyjęcia sprzętu, na podstawie którego
następuje wydanie przez Serwis iBroken powierzonego sprzętu po wykonaniu usługi.
Serwis iBroken ma prawo wydać sprzęt każdemu, kto okaże oryginalny dokument przyjęcia
urządzenia do serwisu. W przypadku zagubienia w/w dokumentu, sprzęt zostanie wydany
osobie, po sprawdzeniu zgodności danych z formularza z okazanym dowodem osobistym.
Serwis zastrzega sobie prawo wylegitymowania Osoby odbierającej sprzęt w przypadku
podejrzenia o bezprawne posiadanie formularza przyjęcia serwisowego.
Warunkiem wydania sprzętu po naprawie jest: zwrot potwierdzenia przyjęcia sprzętu do
serwisu i pisemne potwierdzenie odbioru kwitowane własnoręcznym podpisem, oraz w razie
naprawy płatnej uregulowanie zapłaty za wykonaną usługę serwisową. Usługobiorca
odbierający urządzenie z Serwisu iBroken otrzymuje potwierdzenie realizacji naprawy wraz z okresem gwarancyjnym.
Zwrot sprzętu za pomocą firmy kurierskiej realizowany jest na adres z formularza
zgłoszeniowego. Do urządzenia dołączony jest dokument potwierdzający realizację naprawy wraz z okresem gwarancyjnym, potwierdzeniem odbioru
urządzenia przez Zleceniodawcę jest pokwitowanie doręczenia przesyłki przez firmę
kurierską.
Klient zobowiązany jest do odbioru urządzenia po otrzymaniu z Serwisu iBroken
zawiadomienia o zakończeniu naprawy. Jeżeli sprzęt nie zostanie odebrany w ustalonym
terminie, Zleceniobiorca wzywa Zleceniodawcę do odbioru sprzętu w ciągu 1 miesiąca od
daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, Serwis
iBroken jest uprawniony do naliczania opłat za przechowywanie produktu w wysokości 5 zł
za każdy dzień zwłoki. Opłata jest naliczana przez kolejne 2 miesiące. Nieodebranie sprzętu
przez Klienta, przez okres 3 miesięcy od dnia zawiadomienia o zakończeniu naprawy,
oznacza, iż Klient z własnej woli wyzbył się własności sprzętu jako rzeczy ruchomej, poprzez
porzucenie w rozumieniu art. 180 Kodeksu Cywilnego. Własność porzuconego sprzętu
(niczyjej rzeczy ruchomej), na podstawie art. 181 Kodeksu Cywilnego, nabywa przez jego
objęcie w posiadanie samoistne Serwis iBroken.
Klient ma prawo dokonać sprawdzenia urządzenia przy odbiorze. Wszelkie niezgodności
usługi serwisowej z umową powinny być zgłoszone przy odbiorze sprzętu lub najpóźniej w
terminie 7 dni od dnia jego odebrania. Nie dotyczy to widocznych uszkodzeń
mechanicznych, które powinny być zgłoszone niezwłocznie przy odbiorze urządzenia z
serwisu. W przeciwnym wypadku Zleceniodawca, nie może mieć żadnych roszczeń
w związku z nieprawidłowym funkcjonowaniem sprzętu wobec Serwisu iBroken.
Serwis iBroken ma prawo wstrzymać wydanie sprzętu do chwili uregulowania przez Klienta
należności za wykonaną usługę oraz innych kwot przysługujących zgodnie z niniejszym
Regulaminem.
Po otrzymaniu sprzętu i zweryfikowaniu informacji przekazanych przez Zleceniodawcę za
pomocą formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Serwisu
iBroken, Serwis do około 7 dni roboczych informuje Zleceniodawcę o prawdopodobnych
przyczynach usterki oraz kosztach naprawy. Powyższe ustalenia zostają przekazane
Zleceniobiorcy według ustaleń przekazanych przez niego w formularzu zgłoszeniowym.
Zgoda Zleceniodawcy na przedstawione przez Serwis iBroken koszty naprawy następuje
poprzez pisemną odpowiedź zwrotną (e-mail) lub podczas rozmowy telefonicznej z
Serwisem. W odniesieniu do napraw zdalnych stosuje się odpowiednio postanowienia dotyczące naprawy sprzętu.
Kurier jest usługą płatną, której płatność pozostaje po stronie Zleceniodawcy i jest doliczony
do kosztów naprawy. Zastosowanie to ma również w przypadku napraw Gwarancyjnych.
Na wykonaną usługę i wymienione części serwis udziela do 12 miesięcy gwarancji w zależności od stopnia skomplikowania naprawy i użytych części.
Z racji możliwości postępowania uszkodzeń elementów elektronicznych, wszelkie usterki
rozpatrywane w trybie gwarancyjnym należy zgłosić maksymalnie do 7 dni od ich
wystąpienia.
Gwarancja nie obejmuje czynności regulacyjnych, konfiguracyjnych oraz zużycia
materiałów eksploatacyjnych.
Gwarancja nie obejmuje podzespołów, które posiadają ślady uszkodzeń powstałych z winy
użytkownika sprzętu.
Gwarancja zostaje wycofana gdy Serwis iBroken stwierdzi uszkodzenie plomb
gwarancyjnych.
Gwarancja nie udzielana jest na naprawy sprzętu, który miał styczność z cieczą.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych tj.: uszkodzenia matrycy – pęknięcia, rozlania, pasy
na matrycy, uszkodzona obudowa czy kontakt z cieczą, który nastąpił po wykonaniu naprawy itp.
Serwis iBroken nie ponosi odpowiedzialności za utracone dane oraz za oprogramowanie
zainstalowane na sprzęcie. Nie odpowiada także za szkody wynikłe z wadliwego działania
sprzętu, za poniesione przez kupującego koszty odzyskania danych oraz za ponowną
instalację systemu operacyjnego lub jego ponowne nabycie i uzyskanie licencji użytkownika.
Serwis iBroken nie ponosi odpowiedzialności za utracone przez kupującego korzyści
powstałe w wyniku nieprawidłowego działania sprzętu. Zleceniodawca nie może domagać się zwrotu utraconych zysków z tytułu pobytu sprzętu w serwisie.
Płatność za naprawę dokonywana jest na podstawie wystawionego rachunku dla
Zleceniodawcy.
Zleceniodawca ma prawo zażądać dostarczenia rachunku przez Zleceniobiorcę za
pośrednictwem poczty elektronicznej bądź listownie na wskazany przez Klienta adres.
Termin uregulowania należności określony jest każdorazowo w wystawionym rachunku.
Wszelkie kwoty związane z wykonaniem usług i przekazywane przez Serwis w kontaktach ze Zleceniodawcą są kwotami całkowitymi do uregulowania.
Zapłata honorarium następuje do rąk własnych przedstawiciela Serwisu lub przelewem na
rachunek bankowy określony na wystawionym rachunku.
Za datę dokonania płatności uważa się datę zaksięgowania należności na koncie
bankowym Serwisu.
Zleceniodawca może zgłosić Serwisowi uwagi co do wystawionego rachunku. Zgłoszenie następuje ustnie lub w formie elektronicznej w terminie 7 dni od momentu jej dostarczenia.
Reklamacje związane z usługą zrealizowaną przez Serwis, Zleceniodawca zgłasza za
pomocą poczty elektronicznej na adres Serwisu: info@ibroken.pl lub osobiście w
siedzibie firmy iBroken - konieczne jest dołączenie dokumentu potwierdzającego wykonanie naprawy w serwisie iBroken wydawanego przy odbiorze urządzenia.
Postanowienia dotyczące naprawy sprzętu stosuje się odpowiednio w odniesieniu do
reklamacji.
Serwis zapewnia bezpłatne usunięcie wady objętej gwarancją w terminie 14 dni roboczych
od dostarczenia wadliwego sprzętu i zgłoszenia reklamacji.
Nabywca traci uprawnienia gwarancyjne w przypadku naruszenia plomb gwarancyjnych lub
dokonywania wszelkich przeróbek przez osoby lub firmy do tego nieuprawnione. W przypadku widocznych uszkodzeń mechanicznych lub powstałych poprzez niewłaściwe korzystanie z urządzenia przez klienta czy widoczne ślady kontaktu z cieczą serwis iBroken ma prawo odmówić przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej.
Informacje zawarte w umowie o świadczenie usług serwisowych Strony umowy zobowiązują
się traktować jako poufne. Zobowiązują się do nieprzekazywania osobom trzecim żadnych
informacji o warunkach wykonywania umowy tj. informacji, materiałów których posiadanie
związane jest z zawarciem i wykonaniem tej umowy oraz informacji, które obie Strony
uzyskały nawzajem podczas wykonania tej umowy. Zobowiązanie to obowiązuje również po
zakończeniu umowy.
Korespondencja dotycząca warunków wykonywania usługi kierowana na adres
Usługodawcy/Usługobiorcy, a nie odebrana przez jedną ze stron w terminie, będzie
uznawana za doręczoną. Korespondencja w formie elektronicznej - zostaje uznana za
doręczoną z chwilą wprowadzenia jej do środka komunikacji elektronicznej.
Każde ustalenia pomiędzy Zleceniobiorcą, a Zleceniodawcą, różniące się od treści
postanowień Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Spory i roszczenia związane z wykonywaniem usługi oraz płatnością dotyczące podmiotu
niebędącego konsumentem będą rozstrzygane przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby
Serwisu iBroken. Przepisy polskiego kodeksu cywilnego znajdą zastosowanie w
nieuregulowanych sprawach. Nierozłączną część umowy stanowią wszelkie załączniki i
protokoły.
Formularz przyjęcia serwisowego - formularz w wersji papierowej znajdujący się i
wydawany w siedzibie Serwisu.
Formularz zgłoszeniowy – formularz w wersji elektronicznej znajdujący się na stronie
internetowej Serwisu iBroken: www.ibroken.pl
Regulamin – oznacza postanowienia obowiązujące w stosunku pomiędzy Zleceniodawcą,
a Serwisem w zakresie przeprowadzanej, diagnozy, wyceny oraz naprawy sprzętu.
Siedziba Serwisu – oznacza ul. Zabłocie 19, 30-701 Kraków.
Sprzęt – oznacza sprzęt elektroniczny firmy Apple tj.: iPhone, iPod, iPad, Mac mini, Macbook,iMac, Mac Pro, Apple Watch peryferia.
Strony – oznacza Serwis iBroken oraz Zleceniodawcę.
Usługa serwisowa – czynności związane z diagnozą, wyceną oraz naprawą sprzętu, jak
i również zgrywaniem, odzyskiem danych zawartych na nośnikach pamięci sprzętu.
Zleceniodawca/Klient – oznacza podmiot będący osobą fizyczną, prawną lub jednostką
organizacyjną niebędącą osobą prawną, zgłaszającą urządzenie do naprawy/obsługi
serwisowej.
Zleceniobiorca/Serwis – oznacza Serwis iBroken z siedzibą w Krakowie, ul. Zabłocie 19,
30-701 Kraków.