Czy gwarancja iPhone ma sens?
Zdecydowana większość produktów spod znaku nadgryzionego jabłka posiada Roczną Ograniczoną Gwarancję Apple dobrowolnie udzielaną przez producenta. W celu uzyskania dodatkowej, rozszerzonej ochrony na nowo zakupiony iPhone, mamy możliwość zainwestować w plan AppleCare+. Jednak czy taka gwarancja iPhone ma sens?
Roczna Ograniczona Gwarancja Apple
Kupując nowy sprzęt oznaczony marką Apple zyskujemy prawo do ochrony wynikającej z Rocznej Ograniczonej Gwarancji Apple, która działa niezależnie od ustaleń polskiego prawa konsumenckiego. Obie wymienione opcje dają możliwość zgłaszania rozmaitych roszczeń, chociażby w przypadku posiadania produktu wadliwego pod względem technicznym. Co do Rocznej Gwarancji Apple, dotyczy ona wszelkich usterek, które nie należą do drobnych wad kosmetycznych bądź też nie są efektem naturalnego zużycia sprzętu. Ponadto nie mogą być spowodowane przez użytkownika uszkodzonego iPhona. Mówiąc prościej, jeśli coś zepsuje się samo, wówczas autoryzowany punkt serwisowy zajmie się naprawą usterki. Użytkownik jest też zwolniony od dodatkowych opłat za wysyłkę czy obsługę. Pozostałe defekty (zużycie, uszkodzenie mechaniczne) nie stanowią podstawy do reklamacji. W zamieszczonej poniżej tabeli przedstawiamy trzy zasadnicze różnice wynikające z ochrony w oparciu o każdą z trzech dostępnych opcji: Polskie prawo konsumenckie, Roczną Ograniczoną Gwarancję Apple oraz dobrowolną ochronę AppleCare+. W którym momencie rozpoczyna się okres Rocznej Gwarancji Apple? Punktem wyjściowym jest data pierwotnej sprzedaży urządzenia w autoryzowanym punkcie sprzedażowym. Decydując się na zakup smartfona u nieautoryzowanego sprzedawcy należy liczyć się z tym, że gwarancja danego iPhone może być nieaktualna lub w każdym momencie może wygasnąć w systemie serwisowym firmy Apple. Wówczas producent ma prawo (lecz nie musi) odrzucić nasz wniosek o naprawę usterki. Warto także mieć na uwadze, że Roczna Gwarancja Apple nie dotyczy:- części zużywających się wraz z upływem czasu (zwłaszcza baterii),
- usterek w wyniku nieodpowiedniego korzystania z urządzenia (np. pęknięcie na skutek upadku),
- uszkodzeń spowodowanych nieumiejętną naprawą urządzenia przez osoby spoza oficjalnego serwisu Apple,
- defektów powstałych na skutek korzystania z iPhone wyposażonego w nieoryginalne akcesoria,
- usterek na skutek nieszczęśliwego wypadku (np. zalanie czy pożar),
- uszkodzenia kradzionego bądź modyfikowanego sprzętu.
Czy warto inwestować w gwarancję telefonu?
Spora część użytkowników iPhone ma możliwość rozszerzenia gwarancji swojego urządzenia o atrakcyjny plan ochrony AppleCare+. Plan dodatkowej ochrony AppleCare+ stanowi dwuletnią gwarancję fachowego wsparcia technicznego ze strony autoryzowanego serwisu Apple. To zatem rok więcej, niż w przypadku tradycyjnej, bezpłatnej ochrony Apple. Do dyspozycji użytkowników pozostaje naprawa sprzętu aż do czterech razy w ciągu dwóch lat, także w wyniku przypadkowego uszkodzenia z winy użytkownika. Z AppleCare+ możesz mieć pewność, że do każdej Twojej usterki firma podejdzie priorytetowo.Ile kosztuje gwarancja iPhone?
Wielu posiadaczy iPhone w tym miejscu zapyta: “Ile zapłacę za dodatkową gwarancję AppleCare+?”. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, a koszt usługi zależy od modelu posiadanego urządzenia. Poniżej podajemy jednak przykładową wycenę dla iPhone 12 oraz iPhone 12 Pro:- 149 USD w przypadku iPhone 12
- 199 USD w przypadku iPhone 12 Pro
TO MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Który iPhone ma najlepszą baterię? >>>
Jak zakupić dodatkową gwarancję iPhone?
Jeśli pragniesz czuć się bezpiecznie i chciałbyś rozszerzyć gwarancję swojego iPhone o produkt w postaci pakietu AppleCare+, mamy dla Ciebie krótki poradnik. Aby aktywować dodatkową ochronę, należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:- Wejdź w opcję “Ustawienia” na iPhone.
- Przejdź do opcji “Ogólne”, a następnie “To urządzenie”.
- Wybierz opcję “Dodaj dostępną gwarancję AppleCare+” i postępuj zgodnie z dalszymi wskazówkami.
- na obudowie,
- w opcjach “Ustawienia” > ”Ogólne” > ”To urządzenie”,
- w Finderze lub aplikacji iTunes.